Waarom je als school je lessen gratis moet weggeven

Gemaakt
August 9, 2021
Laatste update
October 8, 2021
Auteur
Robbert van Empel
Onderwerp
Website
Samenvatting
Gratis content levert grote voordelen op voor scholen die weten hoe ze er op de juiste manier gebruik van kunnen maken, zegt websitebouwer Robbert van Empel. Veel marketeers erkennen dat het gratis weggeven van inhoud een van de meest effectieve manieren kan zijn om hun bekendheid op te bouwen. Dus hoe kun je als school die strategie navolgen?

Hoe kan het gratis weggeven van lessen zorgen voor meer aanmeldingen bij je school?

Ongetwijfeld hebben bedrijven hun investeringen in contentmarketing exponentieel verhoogd naarmate de waarde ervan duidelijker is geworden.

Bedrijven investeren zelfs $5,2 miljard per jaar in het creëren van inhoud, terwijl meer dan twee derde van de B2B-bedrijven inhoud beschouwen als een van de drie belangrijkste activa in hun marketingarsenaal.

Hoe kan gratis inhoud waarde toevoegen aan jouw school?

Er zijn een aantal redenen waarom het weggeven van gratis inhoud lonend kan zijn:

Vestig jouw school als de expert

Onderzoek heeft aangetoond dat 45% van de reputatie van een bedrijf of school rechtstreeks verband houdt met wat het zegt. Het gratis aanbieden van uitzonderlijke inhoud is een geweldige manier om jouw school tot marktleider te maken, wat kan leiden tot nieuwe leerlingen. Overweeg dit:

De weg die ik probeer duidelijk te maken, is dat als je blogposts en artikelen op je site en je sociale media plaatst (die professioneel zijn geschreven en vol kwaliteitsinformatie staan), dat potentiële leerlingen dat zullen opnemen in hun onderzoek naar een nieuwe school, bladwijzers maken en/of de pagina delen, en je voor altijd als de expert herinneren.

Leads genereren

Wanneer jouw school gratis inhoud aanbiedt, dan betalen de leerlingen die er gebruik van maken niets voor. Maar dat betekent niet dat je er niets uit haalt. Bij het aanbieden van gratis content is er vaak sprake van een stilzwijgende overeenkomst waarin wordt geïmpliceerd dat de leerling openstaat voor het ontvangen van toekomstige berichten. Wanneer iemand jouw deskundige blogpost leest die boordevol waardevolle informatie staat, brengt dat hen veel dichter bij een gekwalificeerde en vrijwillige lead.

Als het past bij jouw schoolprofiel kun je altijd eisen dat leerlingen een gratis account maken of hun contactgegevens opgeven als ze toegang willen hebben tot jouw inhoud. Dit geeft jouw de mogelijkheid om in de toekomst contact met hen op te nemen (en hopelijk krijgt jouw school de kans om ze op een later tijdstip om te zetten in een nieuwe leerling).

Communiceer de waarde van je school

Natuurlijk betekent het gratis weggeven van inhoud niet dat je niet aan zelfpromotie kunt doen. Je kunt jouw blogberichten gebruiken om de voordelen van de oplossingen die jij biedt te bespreken, wat een geweldige manier kan zijn om nieuwe aanmeldingen te krijgen die zich in de vroege verkennende stadium van hun mogelijke nieuwe school zit.

Houd er rekening mee dat het belangrijk is om promotionele berichten subtiel en spaarzaam te gebruiken. Tegenwoordig worden de meeste mensen overspoeld met verkooppraatjes, advertentiepop-ups en e-mailverzoeken, dus zorg ervoor dat je jouw waardevoorstel in de inhoud verweeft op een manier die jouw algemene boodschap, in plaats van te proberen jouw school te verkopen.

Boost je sociale aanwezigheid

Het weggeven van gratis inhoud is ongetwijfeld de beste manier om verkeer op sociale media te genereren. Zolang je aanbod goed geschreven en nuttig of vermakelijk is, zullen je leerlingen en hun ouders de inhoud graag delen op hun eigen sociale netwerken, wat een geweldige manier kan zijn om nog meer leerlingen te bereiken.

Om op deze manier succesvol te zijn, moet je jouw inhoud wel gemakkelijk te delen zijn. Het moet worden gepresenteerd in een format dat mensen kunnen lezen op zowel desktop als mobiele apparaten, en je wilt tools voor sociaal delen opnemen om het de leerlingen en hun ouders gemakkelijk te maken om jouw bericht e delen met hun eigen netwerken.

Verhoog schoolloyaliteit door interactiviteit

Door interactiever te worden met de leerlingen en hun ouders, kun je het imago van jouw school aanzienlijk versterken. Het maken van videoles of videotutorial, lesdemonstraties of stapsgewijze blogposts met illustratieve afbeeldingen over hoe je het beste kunt leren of over vakinhoud zijn geweldige manieren om een ​​betere interactie met jouw bestaande leerligen te krijgen en hun schoolloyaliteit te vergroten.

Ontvang gedetailleerde feedback van jouw leerlingen

Er is nog een groot voordeel van het gebruik van inhoud om met leerlingen en hun ouders te communiceren: het geeft hen de mogelijkheid om gedetailleerde feedback te geven. Wanneer inhoud naadloos wordt geïntegreerd in jouw socialemediakanalen, worden lezers ingeschakeld en in staat gesteld om hun inbreng te geven. Je kunt hun feedback gebruiken om jouw school te verbeteren.

Een manier waarop je hun input kunt krijgen, is door inhoud te maken waarin de uitdagingen waarmee leerlingen worden geconfronteerd, worden besproken. Geef kijkers de kans om mee te denken en hun mening te delen, zodat je snel en gemakkelijk potentiële kansen meer leerlingen kunt identificeren.

Bekijk jouw inhoud als een vertegenwoordiger van je school

Volgens Vertical Response wordt gratis content (zoals artikelen, whitepapers, webinars of e-books) 50 keer vaker gedownload dan content die achter een betaalmuur zit, en dat scholen die hun content gratis weggeven meer bekendheid genereren en nieuwe leerlingen krijgen.

De waarde van de inhoud om het imago van jouw school te laten groeien, hangt uiteindelijk af van de waarde ervan voor jouw leerlingen. Daarom, moet je ervoor zorgen dat elke blogpost, artikel, e-book, whitepaper en checklist die je levert zinvol is en een probleem oplost waarmee je potentiële leerlingen worden geconfronteerd.

Heb je meer hulp nodig?

Dan mag je me altijd een email sturen. Ik vind het ook altijd leuk om contact met je te maken via LinkedIn, dus stuur me vooral een connectieverzoek.