7 tips voor het maken van geweldige blogberichten die andere scholen niet schrijven

Gemaakt
August 16, 2021
Laatste update
October 8, 2021
Auteur
Robbert van Empel
Onderwerp
Website
Samenvatting
Met zoveel concurrerende scholen die elke dag berichten plaatsen, is er één grote vraag die alle scholen zichzelf stellen: hoe zorg je ervoor dat je blog opvalt en de aandacht van nieuwe potentiële leerlingen trekt? Websitebouwer Robbert zegt dat het antwoord daarop simpel is. Als je wilt dat je blog opvalt, moet je berichten maken die andere scholen niet schrijven.

Hoe kun je de blogberichten van jouw school verbeteren?

In het digitale tijdperk van vandaag, waarin we dagelijks massa's berichten, artikelen, lijsten en infographics naar buiten pompen, kan het een uitdaging zijn om fris en nieuw te zijn. Ideeën schieten snel op en echte originaliteit kan moeilijk te vinden zijn, vooral als je meerdere blogposts per week publiceert.

Het is nog steeds mogelijk om blogberichten te bedenken die andere scholen nog niet hebben gemaakt. Het kan moeilijker zijn en meer tijd kosten, maar het is altijd de moeite waard om te voorkomen dat je een bericht plaatst die slechts een kopie is van 50 andere berichten. Het enige wat je hoeft te doen is je creativiteit aan te boren en deze 7 tips te gebruiken om geweldige blogposts te maken die andere scholen niet schrijven.

1. Bekijk je concurrerende scholen

Soms word ik getroffen door wat ik beschouw als een geniaal idee voor een blogpost, en dan ik word altijd heel enthousiast (het is meestal een idee waar ik nog nooit iemand anders over heb zien schrijven of een nieuwe invalshoek op een onderwerp dat zichzelf heeft bewezen). En dan, om er zeker van te zijn dat het echt origineel is, Google ik mijn idee... en vind ik 5 andere blogposts die in wezen hetzelfde idee zijn.

Dit komt vaker voor dan je zou denken. Om geweldige blogberichten te maken die niemand anders schrijft, moet je er eerst voor zorgen dat niemand anders ze heeft geschreven. Ga naar Google en kijk wat er verschijnt wanneer je trefwoorden, een onderwerp of een kop typt. Je kunt ook een kijkje nemen op Google Trends of Buzzsumo, die je laat zien welke content het beste presteert voor je concurrerende scholen.

Als iemand anders al een soortgelijke blogpost heeft geschreven, is dat oké; het betekent alleen dat je wat extra werk in het idee moet steken. Concentreer je op hoe je jouw bericht kunt onderscheiden van de andere scholen. Dit kan zijn door meer waarde toe te voegen (aanvullende statistieken, afbeeldingen of bronnen), of je kunt een unieke invalshoek bieden.

Handige onderwerptools zoals Content Ideator (die een lijst met bestaande titels biedt met behulp van het trefwoord ) en Portent (dat een hele reeks titelideeën bedenkt op basis van de woorden die je invoegt), kunnen je helpen een ouder onderwerp op een nieuwe manier te zien.

Door te weten wat andere scholen doen, heeft jouw school een voordeel.

2. De details zijn belangrijk

Vaak hebben blogs in een bepaalde beroepssector dezelfde soort titels, dat geldt dus ook voor het onderwijs. Vaak worden titels bedacht op basis van het meest recente nieuws wat er is in de sector. Dus als iedereen berichten schrijft over Facebook-advertenties, hoe kan de inhoud van jouw school dan opvallen?

De extra details die je erin stopt, zullen je bericht echt uniek maken. Zelfs als je gegevens uit andere bronnen verzamelt (en er natuurlijk naar linkt) zal je stuk al veel meer opvallen. Dit soort details zullen autoriteit toevoegen aan je blog en de punten die je maakt beter bewijzen (en leerlingen en ouders zullen dankbaar zijn dat je het huiswerk voor hen hebt gedaan).

Deze details kunnen de vorm aannemen van jouw onderzoek, statistieken of zelfs aangepaste afbeeldingen en grafieken. Artikelen met afbeeldingen krijgen 94% meer weergaven en unieke, aangepaste afbeeldingen die voor jouw schoolsite zijn gemaakt, helpen je enkele van die waardevolle weergaven te krijgen.

Als je zich geen professionele ontwerper kunt veroorloven, overweeg dan om goed gebruik te maken van gratis afbeeldingensites, zoals unsplash. Statistieken kun je halen van deze bronnen:

Een diepgaand bericht met alle details en statistieken die je kunt vinden, zal jouw bericht enorm versterken en je helpen een hogere conversie te krijgen in plaats van een andere school.

3. Beantwoord je eigen vragen

Heb je ooit gedacht: “Ik zou hier graag een blogpost over lezen”? Als je dat hebt, moet je het zelf schrijven.

Als ik op zoek ben naar ideeën voor blogposts, ga ik naar sites zoals Quora of het Warrior Forum en bekijk ik verschillende vragen die gebruikers stellen. Als ik een unieke vraag vind (een vraag die ik nog nooit eerder heb gesteld) die ofwel relatief complex is of waar ik het antwoord niet eens op weet (en het ligt in mijn vakgebied), dan weet ik dat ik een geweldig onderwerp heb gevonden voor een blogbericht.

Dit type bericht kost meer tijd om te schrijven en kost meer tijd om te onderzoeken, omdat het vraag is waar mensen nog geen antwoord op hebben. Het zorgt er wel voor dat je blogpost van grotere waarde is en het zal er ook voor zorgen dat leerlingen en ouders sneller op jouw schoolwebsite terecht komen.

4. Deel de lessen die je hebt geleerd

Hoe verder we ons ontwikkelen binnen de door ons gekozen vakgebieden, hoe meer lessen we zullen hebben geleerd. Als je van deze lessen een bericht kunt maken, kunnen ze uniek zijn en heel goed presteren.

Een bericht schrijven over de lessen die je hebt geleerd, is om veel redenen een goed idee.

De eerste is dat het veel waarde zal bieden. De leerling leert niet alleen strategieën of krijgt nieuwe inzichten, ze zien ook welke fouten ze niet moeten maken (geloof me, leerlingen waarderen het echt wanneer ze fouten kunnen vermijden). Het zal ook een echt origineel bericht zijn waarvan je nergens anders een duplicaat zult zien.

5. Ben specifiek in je blogpost

Welke blogpost wordt unieker: 5 strategieën om tijd te besparen met leren of 5 strategieën om je tijd effectiever in te zetten bij het leren van je proefwerk wiskunde? Hoe specifieker je wordt, hoe origineler je bent.

Het genereren van dit soort onderwerpideeën kan soms moeilijk en overweldigend zijn. Om het gemakkelijker te maken, begin je met een algemeen idee en vertak je het vervolgens naar subsecties totdat het steeds specifieker wordt.

Je kunt bijvoorbeeld beginnen met een algemeen idee van 'Hoe schrijf je een goed verslag'. Dat is een goed, sterk idee, maar het is al veel besproken. Je moet dan een manier vinden om het uniek te maken, en om dat te doen, kun je het opsplitsen en een meer specifieke niche binnen dat onderwerp kiezen. Je kunt specifieker worden door je te concentreren op verschillende doelgroepen, zoals brugklassers, examenleerlingen, ouders, enz.

Hoe specifieker je bent, hoe actiegerichter je berichten zullen zijn; elke subsectie zal gericht zijn op iets meer gedetailleerd, waardoor je meer ruimte krijgt om strategieën, tips en voorbeelden te geven. Verhoogde specificiteit vergroot ook hoe uniek jouw bericht zal zijn, waardoor je een idee voor een blogbericht kunt vinden waar andere scholen nog niet over hebben geschreven.

6. Deel jouw mening

Veel scholen spelen op safe. Ze bieden vergelijkbare informatie als de school naast hen, omdat ze niet "verkeerd" willen zijn. Iemand kan het niet eens zijn met jouw mening of vinden dat je strategie niet voor hen werkte. Hoewel je altijd dit risico loopt, is de kans groot dat het delen van jouw gedachten of aanbevelingen ten minste enkele van jouw leerlingen kan en zal helpen.

Aangezien 82% van de mensen een merk meer vertrouwt na het lezen van aangepaste inhoud, zullen de leerlingen en ouders zich niet tegen je keren omdat je jouw mening hebt geuit .

Je exacte meningen, aanbevelingen en gedachten zullen grotendeels uniek voor je zijn, en door dat in je blogs te delen, heeft jouw school blogberichten, die anders is dan van alle andere scholen.

7. Een casestudy uitvoeren en delen

Casestudy's zijn geweldige bronnen voor blogberichten. Ze bieden een diepgaande kijk op een onderwerp, op basis van cijfers en jouw ervaringen.

Wees zo objectief mogelijk bij het uitvoeren van de casestudy. Nadat je een scenario, strategie of evenement hebt getest, moet je ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk gegevens verzamelt. Wanneer je jouw conclusie trekt, kun je jouw argument mogelijk versterken door jouw bevindingen te vergelijken met die van andere onderzoeken of statistieken.

Houd er rekening mee dat 78% van de consumenten van mening is dat bedrijven die aangepaste inhoud maken, geïnteresseerd zijn in het opbouwen van goede relaties. Dus een casestudy van jouw school zal je niet alleen nuttige informatie geven voor een geweldige blogpost, het kan ook helpen een relatie met een groter aantal leerlingen en ouders te onderhouden.

Jouw case study zal iets zijn dat uniek is voor jou en je school; niemand anders zal jouw exacte cijfers hebben, en je kunt ze presenteren en uitleggen zoals jij dat wilt. Omdat het originele en betrouwbare gegevens heeft, kunt je ook veel linkbacks naar jouw schoolsite verwachten.

Heb je meer hulp nodig?

Dan mag je me altijd een email sturen. Ik vind het ook altijd leuk om contact met je te maken via LinkedIn, dus stuur me vooral een connectieverzoek.